بد غذایی کودکان مشکل بسیاری از مادران است
بدغذایی و بهانه‌گیری کودک موقع خوردن غذا یکی از شکایت‌های اصلی مادرانی است که فرزندشان از غذای خانواده و سفره استفاده می‌کند. بسیاری از مادران در سنین 3 تا 5 سالگی که رسیدن مواد مغذی و کافی به کودک در رشد و سلامت جسمی او نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند با این معضل دست به گریبانند.

غزالهزمانی، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی برای ایجاد علاقه و بیشتر شدن اشتهای کودک نسبت به غذا چند راهکار به این دسته از والدین ارائه می‌دهد:

1. قبل از وعده‌های غذایی جنب‌وجوش کنید : فعالیتروزانه و تحرک کافی کودک که از راه بازی و سرگرمی یا هواخوری در بیرون از منزل انجام می‌شود اگر قبل از وعده‌های غذایی باشد باعث بازشدن اشتهای کودکمی‌شود و میل او برای خوردن غذا افزایش می‌یابد.

2. از دیزاین غافل نشوید : ازموارد دیگری که می‌توان برای ترغیب کودک به غذا خوردن استفاده کرد و بسیارنیز موثر است تزیین غذاست. به کار بردن خلاقیت و تزیین غذای کودک با مواد خوراکی داخل بشقاب و  ساختن تصویرها و شکل‌های جالب توجه باعث می‌شود کودک به خوردن غذا بیشتر از قبل علاقه نشان دهد. برای ایده گرفتن و تزیین غذا می‌توانید از طرح‌های مختلفی که در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی وجود دارند استفاده کنید.

3. موقع‌شناس باشید :بهتر است غذاخوردن کودک روی یک برنامه اصولی و منظم باشد و ساعت مشخصی داشته باشد. توجه به اینکه کودک موقع غذاخوردن خسته و خواب‌آلود نباشد نیز به مصرف بهتر غذا از سوی کودک کمک کند.

دسته ها :
پنج شنبه جهاردهم 2 1396
X